Last van wanbetalende klanten? Met deze tips wordt de rekening snel voldaan!

Als ondernemer is het ontzettend frustrerend als een debiteur wekenlang niet reageert op een factuur. Door onbetaalde rekeningen lopen bedrijven jaarlijks duizenden euro’s mis. Euro’s waar hard voor gewerkt is, investeringen voor gedaan zijn en misschien zelfs personeel voor is aangenomen. Incassobureau Eindhoven heeft veel ervaring met het innen van onbetaalde facturen. In dit artikel delen ze enkele belangrijke tips om betalingsachterstanden bij klanten te voorkomen én op te lossen.

Voorkomen is beter dan genezen

Incassobureau’s zijn over het algemeen geen graag geziene gasten. Daarom is het beter om te voorkomen dat klanten in wanbetalers veranderen en dat de mannen en vrouwen van het incassobureau bij hen op de stoep staan. Maar hoe doe je dat?

Laat klanten vooraf betalen

Het klinkt als een open deur, maar in veel sectoren is achteraf betalen de norm. Als je klanten nog niet vooraf laat (aan-)betalen, denk dan eens over deze optie na. Het is de meest simpele oplossing waarmee je jezelf een hoop kopzorgen kunt besparen!

Blijf vriendelijk

Zoals het oud-Nederlandse spreekwoord luidt: ‘Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn’. Ofwel: met vriendelijkheid bereik je meer dan met lelijke woorden. Neem telefonisch contact met de wanbetalende debiteur op en doe een beroep op zijn of haar redelijkheid. Leg op een rustige doch dringende manier de consequenties van het niet-betalen uit.

 Schakel op tijd de hulp van een incassobureau in

Als de klant niet vooraf betaald heeft, de factuur open blijft en vriendelijkheid niets heeft opgelost, wordt het tijd om professionele hulp in te schakelen. Niemand heeft baat bij sluimerende onbetaalde rekeningen. In Noord-Brabant staat  dit incassobureau erg goed bekend om haar effectieve aanpak. Binnen 24 uur maakt het bureau aan de debiteur kenbaar dat de openstaande schuld voldaan dient te worden. Daarna gaat het incassotraject van start.